Thursday, August 26, 2010

16 Ramadhan 1431

Hmmm dah separuh ramadhan dah ni... makin ari makin x bermaya je rasa... dugaan pun byk di bulan pose ni... mcm2....bila dah half pose ni mula la dah fikir psl baju raya... xbeli lagi ni... baju anak, suami.. ish..ish... mmg bli yg ready made je dah ni... nk tempah mmg dah x diterima dah ni.. Alangkah bestnye kalo aku ni reti menjahit... Owh Menjahat.. eh silap taip... Owh Menjahit!! Bila la aku bole menjahit baju sendiri ni... tp sungguh la nk kata, kalo pandai jahit mesti dah x risau psl baju raye ke baju ape ke... sbb bole jahit sendiri. Nak fesyen ape2 pun bole buat... cita2 gak tu...

Dulu.... ada gak ati nk masuk uitm Fakulti Art & Design dlm bidang rekaan fesyen... tp malangnye...dpt course lain la plak...mmg xde rezeki nk blaja yg itu... Peh kalo tak... dah jadi tukang jahit dah aku ni... hahahahahaha.... mesti dah masyukkkkkkkkkkk....!!! Tapi aku tetap ada tanam minat nk belajar menjahit suatu hari nnt... Insya Allah bila anak aku dah besar skit aku akan pegi kursus menjahit tu... xpe la memula jahit la baju kurung dulu... dah terror baru leh jahit mende lain la pulak.....

Hmmm... warna tema tuk hari raye ni pun x tau kaler ape... psl laki aku xleh raye skali tu psl mcm x pk sgt nk pakai tema ape kali ni... tp yg pasti baju raye mmg nk cari yg sempoi je la... tp kalo terjumpa yg meriah tp murah... haaaaaaaaaa tu kena grab jugak tu... hahahahahahaha....tengok bajet la...


Tetiba aku nk tergelak ni.... laki aku kol ofis aku dari tmpt keje dia... bole aku x cam suara dia... wakakakakakakakaka... paling nk tergelaknye... aku bole tanye dia sape dan ape hal nk ckp ngan aku.... wakakakakakakakakakaka aku nk tergelak lg ni... sbb dia ngan ayat skemanye berkata 'saya suami dia'... aku leh tergamam jap nape org ni ngaku dia suami aku... bila dgr bebetul... a'ah la... suara laki aku.... adoiyay... aku nk gelak gak skali lg ni wakakakakakakakakakakakakakakakakaka..... Ye la sbb sblm ni dia mmg jarang kol ofis aku... slalu dia kol hp aku je.. tp kali ni dia kol hp aku x dpt psl aku charge hp aku off kan... so tu yg dia kol ofis aku tu..

Ish baru aku teringat la aku ni gelak punye gelak... bendera Malaysia ni aku x gantung2 lg kt bilik aku kt ofis ni... sepatutnye dah kena gantung ni... almaklum la bendera ni agak besar nk gantung tu kena guna khidmat serta bantuan dari org lain... tu yg tertangguh2 nk pasang mende alah ni... hari Merdeka just around the corner jer.. ape daaa.. aku ni... kena pasang ni... lps entry ni aku mesti pasang bendera Malaysia yg tercinta ni... aku mesti.. aku mesti... aku mesti....



No comments:

Post a Comment