Sunday, April 03, 2011

Akar Fatimah....

Tadi aku dok rendam akar fatimah... memula skit punye kuncup... aku pun rendam la akar tu kt dlm besen.... lama gak aku tunggu... aku rse mcm x kembang jek memula... Owh luper lak nk bitau... akar fatimah ni kegunaannye ialah untuk memudahkan bersalin katanye lar... aku dpt pun dari Mekah ni, mak metua yg bwk dari sana time dia gi haji aritu...

Menurut org yg dah try akar ni kata... kalo kita rendam akar ni... tggu smp dia kembang... then setelah kembang airnye tu kita minum la time nk dkt2 bersalin tu nnt... Insya Allah katanye akan mudah bersalin sbb 'jalan' kita tu akan terbukak kembang mcm akar ni punye kembang la jugak.... so senang la baby nk kuar... katanye jugak!!!

Then setelah aku rendam dlm bape jam pun aku dah x hengat... aku pun jenguk la akar yg aku rendam ni... maka aku tengok mmg la kembang gitew... x caya tgk gambo ni ye...sblm dan sesudah... haha...harap2 aku leh mudah la beranak dan laluannye senang la buka mcm mana akar fatimah ni kembang.... tp apepun kita kena tawakal dan berserah pd Allah S.W.T gak... itu yg pastinye...

Tapi terus terang ckp la eh... aku sbnrnye kurang la caye sgt hal2 cam ni sbb aku rase Allah lebih Maha Kuasa yg menentukan segala2nye... susah ke senang ke nk beranak tu... tp xpe la nk bertawakal tu kan... yg pentingnya kita kena byk berdoa pd Allah S.W.T.... mungkin akar ni hanya perantara je tp pertolongan tu datangnya dari Allah jua... Semoga aku dipermudahkan bersalin ya Allah...!!! Amin YRA....

Sebelum




Selepas








No comments:

Post a Comment